GYIKMás kérdésekCikk

Miért vannak különbségek a forgalom statisztika és a kattintás statisztika között?

Bár a ShopMania rendszer által és a más webforgalom mérők által biztosított jelentések hasonló adatokat mutatnak be, felhívjuk figyelmét arra, hogy az adatok két különböző forrásból erednek, és az adatok különbözhetnek. Megértve ezeket a különbségeket a rendszerek jelentései között, megértheti az eltérések forrását is.

Az alábbiakban bemutatunk néhány okot, amiért a forgalom mérők adatai eltérhetnek a ShopMania által biztosított kattintás statisztika jelentéseitől.

1. A forgalom ellenőrzésisi beállítások a ShopMania fiókjában nem egyeznek az Ön által használt webforgalom mérő rendszerekkel a globális forgalma ellenőrzésében (egy referrekre alapozott analitikus rendszer különleges átirányításokat igényel, amelynek tartalmaznia kell ezt az információt, míg az analitikus rendszer amelyik követi bizonyos paraméterek jelenlétét a linkekben, igényli ezek a paraméterek bevitelét a termék oldal URL-ekbe).

2. Kattintások vs. Látogatások/Szakaszok; a ShopMania kimutatja az Ön weblapja által kapott kattintásokat, míg az Analitikus szoftverek általában követik a látogatásokat/szakaszokat a weblapján. Létezik egy fontos megkülönböztetés a kattintások és a látogatások/szakaszok között ami magyarázatot ad a két mérő rendszer közötti eltérésekre. A kereskedő biztonsága érdekében, mi maximum 1 kattintást számolunk termékeként és 2 kattintást kategóriánként egy adott üzletbe.

3. A nyomkövetési kód a Cél URL-en: Ha a weblapja Cél URL-je nem tartalmaz helyesen telepített nyomkövetési kódot, a látogatás/szakasz nem kerül regisztrálásra az Analitikus rendszer által.

4. A nyomkövetési kód nem kerül végrehajtásra (vagy késéssel kerül végrehajtásra): ha a látogató megállítja a nyomkövető kódot a töltésből vagy át navigál a weblapja egy másik részére a kód betöltése előtt, a látogatás nem kerül regisztrálásra az analitikus rendszere által. Bizonyos kereső vagy antivírus beállítások, bizonyos vírusok jelenléte vagy más beállítások amelyek más elhelyezésekről használnak erőforrásokat, bizonyos késéseket kelthetnek a kód teljes betöltésére szükséges források töltésében, beleértve a nyomkövetési kódot is.

5. A látogató kedvelt keresője: a legtöbb analitikus rendszer esetében, a látogató Java Szkripttel kell rendelkezzen, a képek és cookie aktiválva kell legyenek keresőikben, ahhoz hogy a rendszer regisztrálni tudja látogatásukat. A ShopMania képes bármilyen látogató regisztrálására, mert a kattintást regisztrálja, és minimális JavaScript támogatásra van szüksége.

6. Különféle JavaScript hibák keletkezése vagy bizonyos weblap tulajdonságok jelenléte, amelyek gátolják a követési kód végrehajtását. Ezek a tulajdonságok lehetnek különböző kedvezmény ajánlat overlayerek, hírlevélre feliratkozási overlayerek vagy felnőtt tartalom figyelmeztetők.

7. Helytelen, lejárt vagy közvetett linkek a termékadatlapban – ha a látogató átirányításra kerül weblapja egy másik részére, a követési paraméterek bementése nélkül az URL-be, a ShopMania által referrált látogatások nem lesznek helyesen regisztrálva.

8.Az Őn analitkus rendszere monitorizálja forgalmát referrer információ alapon (HTTP REFERRER). A látogató átirányítási módszere miatt a ShopManiaról az üzlet felé, a látogatás referrel kapcsolatos információ nem kerül át mindig helyesen. A helyes információk beszerzése érdekében ajánlatos egy linkekbe foglalt paraméter trackingre alapozott szolgáltatás használata.

Mi egy fejlett biztonsági rendszert használunk a csaló kattintások ellen, beleértve a védelmet a spiderek, botok, a szkriptek és a rossz indulatú felhasználók ellen. A csaló kattintások megelőzése érdekében (magas számú kattintások egy üzlet termékeire anélkül hogy létezzen az üzlet weblap látogatási akarata), el lettek tiltva a feltűnő IP címek, és korlátozásra kerültek az ugyanarról az IP címről érkező regisztrált kattintások, a következő képen:
- egy előre meghatározott jelentési intervallumban (pl: egy nap) egy kattintás regisztrálódik termékenként egy látogatóra egy adott IP címről;
- egy előre meghatározott jelentési intervallumban (pl: egy nap) maximum 2 kattintás regisztrálódik egy látogatóra ugyanarról az IP címről, egy adott kategóriában lévő termékekre;
- egy előre meghatározott jelentési intervallumban (pl: egy nap) egy maximális átkattintási szám regisztrálódik bizonyos időszakokra (pl: 1 kattintás/10 másodperc, maximum 30 kattintás/5 perc, stb.).

Még ha nem is kerül regisztrálásra egy kattintás (a feljebb leírt feltételek betartása érdekében) a látogató át lesz irányítva továbbra az üzlet weblapjára, amelyet meg akarja látogatni. Ha az üzlet egy olyan típusú nyomkövetési rendszert használ amelyik bejelenti a ShopMania által referrált összes látogatását, lehetséges hogy ez több látogatást jelezzen mint a ShopMania által jelentett látogatásokat.

Ha szeretné ellenőrizni az adatok pontosságát a ShopMania által küldött forgalommal kapcsolatban (ha a Ön analitikus rendszere által küldött adatok erősen eltérnek az ár-összehasonlító által küldött adatoktól), a ShopMania csapata szívesen áll rendelkezésére a szükséges tájékoztatással a beállításokkal kapcsolatban amelyeket el kell végeznie a pontos adatok beszerzése érdekében. Ha üzlete eCommerce megoldása lehetőséget ad egy személyesített szkript hozzáadására, hogy regisztrálni tudjon minden látogatást ami ugyanabból a forrásból érkezik, mi felkínálhatunk egy ilyen szkriptet és a hozzávaló tájékoztatást egy helyes beállítás érdekében.

Más kérdések -ben/ban listázva